Coachingpraktijk voor lichaam, geest en ziel. Aurareadings en reïncarnatietherapie en stembevrijding en Art of Living cursussen in Amsterdam en online.

IP Lauden.pngEigenlijk heb ik wel een gek beroep. Iemand zit tegenover me, ik sluit mijn ogen en ik vertel wat ik zie. Voor dit auralezen heb ik jaren geleden een opleiding gedaan en ik ben er door oefenen in gegroeid. Als ik hoor dat eind september 2016 door Art of Living  in Eindhoven het Intuition Proces voor kinderen gegeven wordt, meld ik me enthousiast als helper aan.

Sri Sri Ravi Shankar ontwikkelde de cursus:” Je hebt niet alleen ogen in je fysieke lichaam. Je mind, geest zit om je hele lichaam heen. Ook met gesloten ogen kun je dingen zien!” Ik benieuwd hoe snel juist kinderen dit oppakken.

Zaterdagmorgen vroeg loop ik de fijne Vrije School binnen waar al zo’n 15 kinderen tussen de 6-19 jaar met ouders wachten. De cursus begint met een aantal testjes. Ik ga net als een paar andere helpers tegenover een geblinddoekt kind zitten en geef het een kaartje in de hand. “Is er iets wat hier op staat?” Ze raden een kleur, een letter, een cijfer, een woord. Een Bulgaarse jongen van 9 blijkt er super goed in te zijn.

Als de gezamenlijke les begint onder leiding van een Indiase teacher en haar collega, help ik met vertalen. Er worden leuke spelletjes gedaan om te ontspannen, en ze leren een soort “superbrain” yoga en meditatie om beide hersenhelften meer in balans te brengen. Prachtig hoe de meeste kinderen hierna heel diep ontspannen op hun matjes liggen…. Glimlachend zie ik hoe een paar rusteloze jongens regelmatig gluren wat er nu eigenlijk om hen heen gebeurt.

Ze gaan ’s middags in tweetallen oefenen met de blinddoeken en kaartjes. Lauden, een jongen van 13, weet bijna feilloos alle zwarte of juist alle rode kaarten uit een kaartspel te trekken. Een kleurboek met aan de linkerkant een voorgekleurde tekening wordt rechts door een meisje bijna overal met de juiste kleuren en op de juiste plekken ingevuld.

Niet alles gaat goed, en er is ook onzekerheid bij de kinderen. De lerares zegt; ”Heb maar vertrouwen, geef het de tijd!” Dit kan ik beamen, ook bij mij kostte het tijd. Luisteren naar je eerste gedachte, het eerste wat er bij je opkomt.

Zondag komen we voor de tweede dag, de kinderen zijn al meer gewend en Daphne van 15 blijkt de kleur van de jurk van de Indiase lerares goed voorspeld te hebben, ze is in het blauw! Opnieuw doen we de brain yoga en meditatie, er wordt geblinddoekt met elkaar geoefend, en aan het eind nogmaals de testjes met de kaarten. De kinderen krijgen allemaal de meditatie op mp3 mee om er thuis mee te gaan oefenen.

En waarom zou je dit allemaal doen? Trucjes met kaarten? Het gaat er om dat je meer gaat leven vanuit je intuïtie, dat je “de juiste gedachte op het juiste moment krijgt “ zoals Sri Sri het noemt. Eind november neem ik bij een aantal kinderen weer een testje af en vraag hoe het gegaan is thuis. Vooral de kinderen die trouw hun meditatie doen, merken veel effect in hun dagelijks leven. Ze zijn ontspannender, slapen beter, zijn meer gefocust op hun schoolwerk. Alle kinderen zeggen dat ze bij toetsen meer afgaan op hun intuïtie en dat dit goed werkt. Ze schrijven op wat het eerste bij hen opkomt.

Ze zijn niet opeens allemaal helderziend geworden, maar er is een zaadje gezaaid en dat kan met aandacht verder gaan ontkiemen. Zoals een moeder het mooi omschreef: Mijn dochter heeft meer vertrouwen in zichzelf en het leven gekregen door de cursus”.

We zijn niet alleen ons lichaam, onze mind is veel groter. Wat een mooi besef.

Zie hier een mooi filmpje over dit Intuition Proces.

 

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.